FANDOM

Сучасна віруюча людина має освіту, принаймні, середню, їй нічого не варто 2-3 тижні позайматися церковно-слов'янською мовою — і вона буде розуміти в загальних рисах все, що діється під час Служби Божої. Якщо наші співвітчизники, виїжджаючи на заробітки за кордон, здатні вивчити англійську, французьку, німецьку, італійську мови, то невже не можуть вивчити слов'янську? Отже, це лукава відмовка, що, мовляв, люди приходять до церкви і нічого не розуміють. Наскільки дорогою була для нашого народу церковнослов'янська мова ще на початку нашого століття, свідчать самі «самосвяти». Так, «митрополит» Василь Липківський згадує про побожного поважного віку священика, котрий приєднався до УАПЦ, але просив дозволу служити на слов'янській мові. Йому відмовили і він відійшов від УАПЦ. На Зелені свята, з болем у серці, «митрополит» змушений був ствердити, що більшість, навіть священики — щирі українці, тримаються церковнослов'янської мови. А бабка на десяте село йде, щоб відправити панахиду чи молебень слов'янською мовою. «Ми хочемо молитися слов'янською мовою, як наші батьки і діди», — говорили люди («Історія УПЦ», ст. 26). Як заповідував нам наш сучасник і земляк прп. Лаврентій Черніговський: «Держіться церковно-слов'янської мови, як святого Євангелія». Тому ми повинні берегти церковнослов'янську мову, мову молитовного спілкування наших дідів і прадідів з Богом і Небожителями, як духовний і культурний скарб нашого народу.